Diario di bordo - Logbook
Nei cieli del Sud Brasile c'è ancora il Piper PA28R Arrow III, a sostenerci per altre meravigliose 10 tratte.
Si parte dall'Aeroporto Mun. de Cianorte. Nel sorvolare Aviario Renato Tesolin Ranch impostiamo la rotta verso Cruzeiro do Oeste, che sorvoliamo poco dopo il take-off.
Engenheiro Gustao de Mesquita è l'aeroporto della città di Umarama, nello Stato di Paranà. lo incontriamo dopo il sorvolo delle rigogliose colline.
Sotto l'ala appare la città mentre impostiamo la discesa per la pista 04.
Ripartiamo per la seconda tratta. Virata a sinistra dopo il Take-off e scendiamo a Sud ovest fino alla località di Santa Helena.
Il Rio Puiquiri ci serve da riporto per virare con la prua a Sud. Le campagne dell'Encantado d'Oeste sono lo sfondo continuo di questo viaggio. Nel passaggio intravediamo l'azienda ittica Mamba Negra, appena in tempo per impostare il finale all'aeroclube aeroeste do Paranà.
Siamo nella città di Toledo. la intravediamo dal finestrino di destra mentre riprendiamo il volo successivo. La prima sosta è all'Aeroporto di Cascavel, Santos Dumont. Sosta è nuovo volo verso ovest, dove appare sontuoso il Parque Nacional Iguaçu. Ci accompagna mentre sorvoliamo i comuni di Matelandia, Medianeira. Una serie di virate su Foz do Iguaçu prima di atterrare all'Aeroporto internazionale che serve la comunità.
La tratta numero 5 ci riporta ad Est. Incontriamo Il Rio Iguaçu nei pressi del Parco provinciale "Ingeniero Agrónomo Roberto Cametti", al confine con l'Argentina. Da qui andiamo a Sud Est sorvolando Capanema, Realeza, Santa Izabel do Oeste, per atterrare Francisco all'Aeroporto, Francisco Beltrão, dell'omonima città.
La prossima tratta è breve. Atterriamo a Pato Branco, pista 07.
La località di Rio Pinheiro ci scivola via, subito dopo il nuovo take-off. Mariopoli e San Francisco de Sales sono i due comuni che incontriamo successivamente. A Joao Batista iniziamo l'approach verso Palmas Airport - Dimorvan Carraro.
Numero 8 verso Sud Est. Entriamo nello Stato di Santa Caterina per atterrare all'aeroporto di Caçador.
Ora ci mettiamo con la prua verso Sud per incontrare, Fraiburgo, Curitibanos, landing al Federal airport Antonio Correia Pinto de Macedo runway 17.
Ultima fino all'oceano Atlantico. Bocaina do Sul, Arnopolis, Angelina, San Pedro de Alcantara, incontriamo prima di giungere all'aeroporto finale di San Josè, l'aeroclube de Santa Catarina. 6 ore di volo in totale, per dieci giorni diversi. 786 miglia nautiche ovvero 1.456 km.
In the skies of Southern Brazil there is still the Piper PA28R Arrow III, supporting us for other wonderful 10 routes.
We depart from Mun Airport. de Cianorte. When flying over Aviario Renato Tesolin Ranch we set the course towards Cruzeiro do Oeste, which we fly over shortly after the take-off.
Engenheiro Gustao de Mesquita is the airport of the city of Umarama, in the State of Paranà. we meet him after flying over the lush hills.
The city appears under the wing as we set the descent for runway 04.
We set off again for the second leg. We turn left after the take-off and descend southwest to the town of Santa Helena.
The Rio Puiquiri serves as a carryover to turn the bow south. The countryside of the Encantado d'Oeste is the continuous backdrop of this journey. In the passage we glimpse the Mamba Negra fishing company, just in time to set the finale at the aeroeste do Paranà aeroclube.
We are in the city of Toledo. we glimpse it from the right window as we take the next flight. The first stop is at Cascavel Airport, Santos Dumont. Stop and new flight towards the west, where the Parque Nacional Iguaçu appears sumptuous. He accompanies us as we fly over the municipalities of Matelandia and Medianeira. A series of turns over Foz do Iguaçu before landing at the International Airport that serves the community.
Route number 5 takes us back to the East. We meet the Rio Iguaçu near the "Ingeniero Agrónomo Roberto Cametti" Provincial Park, on the border with Argentina. From here we go South East flying over Capanema, Realeza, Santa Izabel do Oeste, to land Francisco at the airport, Francisco Beltrão, in the city of the same name.
The next leg is short. We land at Pato Branco, runway 07.
The town of Rio Pinheiro slips away from us, immediately after the new take-off. Mariopoli and San Francisco de Sales are the two municipalities we encounter next. At Joao Batista we begin the approach towards Palmas Airport - Dimorvan Carraro.
Number 8 towards the South East. We enter the State of Santa Caterina to land at Caçador airport.
Now we head south to meet Fraiburgo, Curitibanos, landing at the Federal airport Antonio Correia Pinto de Macedo runway 17.
Last to the Atlantic Ocean. Bocaina do Sul, Arnopolis, Angelina, San Pedro de Alcantara, before arriving at the final airport of San Josè we meet the aeroclube de Santa Catarina. 6 hours of flight in total, for ten different days. 786 nautical miles or 1,456 km.
Playlist video Here