VFR Netherlands Tour 2022


Visitare il mondo dalla poltrona - See around the world from the armchair

Diario di bordo - Logbook

Straordinario tour della divisione oleananes di IVAO.
Il Netherlands è solo il cancello di uscita e ritorno. Il viaggio si svolge nell'isola britannica, sorvolando gli stati adiacenti: England, Ireland Nord e Sud, Scozia.
18 tratte per 2.104 miglia nautiche, circa 3.897 Km. 16 di video prodotti con l'ausilio dello straordinario MSF 2020 a bordo del Pipe PA28R arrow III.
Partiamo da Vilegveld, nelle vicinanze di Amsterdam, tra Hilversum e Utrecht. Direzione Roosendaal per atterrare a Middelburg. Successivamente la costa sul mare del Nord ci aiuta a raggiungere De Panne, da qui inizieremo la trasvolata, fino alla costa inglese, dove ci attende il forte di Landguard, nel lido prospiciente Harwicn, pochi Km a Nord-Ovest per sorvolare Ipswich nel comprensorio di Kresgrave, già in vitata a Nord per raggiungere River Bure a approach e landing all'aeroporto di Norwich.
Successivamente ripartiamo per raggiungere prima Watton e poi scendere all'aeroporto di Cambridge
La quarta tappa è quella breve per Conington.
Ora volo diretto fino a Doncaster, sorvolando Barrow, Newark e Gamston prima della discesa.
Si riparte verso South Carlton, virata verso Sheffield e quindi in un fiato arriviamo su South Crosland, Ripponden, Todmorden e così raggiungere la costa atlantica, sulle rive di Cleveleys, dove affaccia il comune di Blackpool. Andiamo oltre le onde. già mare d'Irlanda, ai confini di Morecambe bay, per atterrare a North scale, all'aeroporto di Walney island.
Non ci manca nulla per raggiungere l'isola di Man, arrivando a Ronaldsway Airport. Si prosegue verso l'isola irlandese, virata sulle coste del comune di Ardglass, in seguito Dunnaval, sul capo opposto il comune di Clogherhead, desced verso l'aeroporto di Weston, a Bacwestonpark.
nella tappa successiva si incontra subito Dublino. Sorvoliamo il mare d'Irlanda virando su Howth, prendiamo il corridoio over North Beach su Rush fino a Dunnaval nuovamente. Ormai siamo già in Irlanda del Nord, diretti per sorvolare Santa's Cottage Hilltown. La via aerea che percorriamo ci porta over il Windy Gap, e poi fino ad Hillhall, alle porte di Belfast.
Costeggiamo la città a Nord Ovest, fino al centro di Lane sul mare. Virata a Nord sulle acque nordiche, tenendo la destra della costa irlandese fino a Capo Torr. Vitata ad Est per doppiare Mull of Kintyre Lighthouse in Scozia. Appena dietro le colline troviamo la destinazione. Cominciamo la discesa sul mare. la pista è la numero 11. Campbeltown airport.
La leg 10 è molto suggestiva. Sorvoliamo le isole di Gigha, Kilberry, Loch Craignish, Loch Melfort, Dunach, Loch Nell, Connel e grande atterraggio all'aeroporto di Oban a South Ledaig.
Si procede successivamente sorvolando Loch Creran, Loch Linnhe presso Onich, lungo il lago possiamo intravedere Goirtean a'Chladaich, Fort William, River Lochy, che ci segnala il percorso da fare da Caol a Gairlochy.
Qui inizia Loch Lochy, fino a Caeann Loch. A seguire Loch Oich, la località di Aberchalder, per raggiungere l'antico porto di Augusto. oggi il comune scozzese di Fort Augustus.
Da queste spiagge inizia il lago più noto della Scozia, Loch Ness. Lo sorvoliamo longitudinalmente, fino ad Inverness che affaccia su Moray Firth, insenatura scozzese nel Mare del Nord. Appena in tempo per virare sottovento, ci attende la pista 23 di Inverness Airport.
Nel ripartire affrontiamo il nord est scozzese subito su Gollanfield, Littlemill, Ferness, sul fiume Spey decidiamo di proseguire verso Glenrinnes, Cottown, giunti a kirkton virata a Sud, ci aspetta la discesa per Aberdeen, ancora una virata verso sud ovest sorvolando Darnford, Main of Dillavaird, Inchbraoch con il suo porto commerciale, raggiunta la vista di Crail Airfield, ci prepariamo per l'atterraggio.
Su Barntisland iniziamo l'approach verso l'Aeroporto internazionale di Edimburgo. Tempo di infilare il sottovento e appoggiamo il carrello nella pista 06.
Siamo arrivati alla tratta numero 13. partenza da Edimburgo, usciamo dalla departure a Stonehouse, virata a Sud e poi dritti fino al canale di River Esk. La zona è quella di Carlisle, dove il programma prevede l'atterraggio a Carlisle Lake District Airport.
Il prossimo volo ci spinge ad Est. Ormai siamo rientrati in England da molte miglia. Il prossimo arrivo è schedulato all'aeroporto internazionale di Newcastle. Per arrivarci dobbiamo sorvolare Horsley fino a Callerton lane End e iniziare la discesa per la pista 07 Nella ripartenza riusciamo a sorvolare la periferia della città fino a Gateshead, a seguire Bitley, Great Lumley. Nei pressi di West Cornforth intravediamo l'autostrada e possiamo virare su Bishop Middleham, direzione Sud, e subito Sud ovest per sorvolare Darlington fino a Barden Moor. A questo punto il Waypoint programmato ci suggerisce di proseguire fino a Thruscross Reservoir.
Ora impostiamo la discesa, ci attende l'aeroporto di Leeds, a poche miglia dalla città. Il carrello si appoggia sulla 11RWY di Bradford Airport. Sosta e si riparte.
Flap estesi e take-off dalla 32, usciti dal rettilineo, oltre la soglia della corrispondente 11 viriamo immediatamente ad Est e ci mettiamo, con la prua dell'aereo, sopravento. La pusta di Leeds è lì sotto alla nostra destra e così tutta la città. Pochi minuti di volo e incontriamo i campi coltivati di Goole, sappiamo che immediatamente sorvoleremo il Trent River e il comune di Scunthorpe nel Lincolnshire. Coltivazioni e isolati ci accompagnano ancora: Market Rasen prima e Somersby ci rassicurano, siamo sulla giusta via. All'orizzonte il mare. Arrivando a Gibraltar Point National Nature Reserve lasciamo la terra ferma. Brancaster è la prossima città oltre l'insenatura. Veloci verso Reepham e discesa a Norwich. Atterraggio all'Aeroporto Internazionale ubicato nel quartiere di Catton.
La nuova tratta ci farà rivedere Ipswich dallato e poi il River Stour, ultime miglia nei cieli inglesi. A Clacton Sea rivediamo il mare, ma per salutare l'Inghilterra dobbiamo ancora doppiare il capo di Broadstairs. Sotto di noi lo stretto di Dover e poi la francese Calais. Il Netherlands ci attende per completare il tour. Così, sulle spiagge del continente troviamo Dunkir nel dipartimento dell'alta Francia, De Panne in Belgio, Knokke-Heist, nella provincia fiamminga delle Fiandre Occidentali al confine con il Netherland. Ecco le acque del fiume Springergeul, siamo a Domburg, quindi Burgh-Haamstede, nella fascia costiera del Parco nazionale De Biesbosch.
Il porto più imponente d'Europa scivola sotto le nostre ali, ci siamo, dobbiamo atterrare. La simulazione ci consente di atterrare in finale corto sulla pista 06 di Rotterdam al The Hauge airport.
Ultima formalità: rientrare alla Scuola di volo di Hilversum. Effettuiamo il circuito e ci prepariamo per l'atterraggio. Stop al box.

Extraordinary tour of the oleananes division of IVAO.
The Netherlands is just the gate out and back. The journey takes place in the British Isle, flying over the adjacent states: England, North Ireland and South, Scotland .
18 sections for 2,104 nautical miles, approximately 3,897 Km. 16 of videos produced with the help of the extraordinary MSF 2020 aboard the Pipe PA28R arrow III.
We start from Vilegveld, near Amsterdam, between Hilversum and Utrecht. Direction Roosendaal to land in Middelburg. Subsequently, the coast on the North Sea helps us to reach De Panne, from here we will begin the flight, up to the English coast, where the fort of Landguard awaits us, on the beach overlooking Harwicn, a few kilometers to the North-West to fly over Ipswich in the district of Kresgrave, already headed north to join River Bure for approach and landing at Norwich airport.
We then set off again to reach Watton first and then get off at Cambridge airport
The fourth leg is the short one to Conington.
Now flying direct to Doncaster, flying over Barrow, Newark and Gamston before disembarking.
We set off again towards South Carlton, veering towards Sheffield and then in one breath we arrive at South Crosland, Ripponden, Todmorden and thus reach the Atlantic coast, on the shores of Cleveleys, overlooked by the municipality of Blackpool. We go beyond the waves. formerly the Irish Sea, on the edge of Morecambe bay, to land at North scale, at Walney island airport.
We lack nothing to reach the Isle of Man, arriving at Ronaldsway Airport. Proceed to Isle of Ireland, tack on the shores of Ardglass Township, then Dunnaval, on the opposite end Clogherhead Township, descended to Weston Airport, at Bacwestonpark.
in the next stage you immediately meet Dublin. We fly over the Irish Sea tacking on Howth, take the corridor over North Beach on Rush to Dunnaval again. By now we are already in Northern Ireland, heading to fly over Santa's Cottage Hilltown. The airway we travel takes us over the Windy Gap, and then up to Hillhall, at the gates of Belfast.
We skirt the city to the NW, to the center of Seaside Lane. Turning North on Northern Waters, keeping to the right of the Irish coast as far as Torr Head. Vined to the east to round Mull of Kintyre Lighthouse in Scotland. Just behind the hills we find the destination. We begin the descent to the sea. the runway is number 11. Campbeltown airport.
Leg 10 is very suggestive. We fly over the islands of Gigha, Kilberry, Loch Craignish, Loch Melfort, Dunach, Loch Nell, Connel and large landing at Oban airfield in South Ledaig.
We then proceed flying over Loch Creran, Loch Linnhe near Onich, along the lake we can glimpse Goirtean a'Chladaich, Fort William, River Lochy, which indicates the route to take from Caol to Gairlochy.
Here begins Loch Lochy, up to Caeann Loch. Following Loch Oich, the locality of Aberchalder, to reach the ancient port of Augustus. today the Scottish township of Fort Augustus.
From these beaches begins Scotland's best-known loch, Loch Ness. We fly over it longitudinally, up to Inverness which overlooks the Moray Firth, a Scottish inlet in the North Sea. Just in time to turn to leeward, runway 23 of Inverness Airport awaits us.
As we set off again we face north-east Scotland immediately on Gollanfield, Littlemill, Ferness, on the river Spey we decide to continue towards Glenrinnes, Cottown, once in kirkton tack to South, the descent to Aberdeen awaits us, another turn to the southwest flying over Darnford, Main of Dillavaird, Inchbraoch with its commercial port, once we reach the sight of Crail Airfield, we prepare for the landing.
On Barntisland we begin the approach to Edinburgh International Airport. Time to put the leeward and we put the cart on runway 06.
We have arrived at leg number 13. departing from Edinburgh, we leave the departure at Stonehouse, turn south and then straight up to the River Esk channel. The area is that of Carlisle, where the program foresees the landing at Carlisle Lake District Airport.
The next flight pushes us East. We are now many miles back in England. The next arrival is scheduled at Newcastle International Airport. To get there we need to fly over Horsley to Callerton lane End and start the descent down runway 07 On the restart we manage to fly over the outskirts of the city up to Gateshead, followed by Bitley, Great Lumley. Near West Cornforth we glimpse the motorway and can turn onto Bishop Middleham, heading south, and immediately south-west to fly over Darlington up to Barden Moor. At this point the programmed Waypoint suggests us to continue up to Thruscross Reservoir.
Now we plan the descent, Leeds airport awaits us, a few miles from the city. The trolley rests on 11RWY at Bradford Airport. Stop and start again.
Extended flaps and take-off from 32, having exited the straight line, beyond the threshold of the corresponding 11, we turn immediately to the East and, with the bow of the aircraft, windward. Leeds pusta is below to our right and so is the whole city. A few minutes of flight and we meet the cultivated fields of Goole, we know that immediately we will be flying over the Trent River and the town of Scunthorpe in Lincolnshire. Cultivations and isolates still accompany us: first Market Rasen and Somersby reassure us, we are on the right track. On the horizon the sea. Arriving at Gibraltar Point National Nature Reserve we leave the mainland. Brancaster is the next town across the inlet. Fast to Reepham and down to Norwich. Landing at the International Airport located in the Catton district.
The new section will make us see Ipswich from the side and then the River Stour, the last miles in the English skies. At Clacton Sea we see the sea again, but to say goodbye to England we still have to round the head of Broadstairs. Below us the Strait of Dover and then the French Calais. The Netherlands awaits us to complete the tour. Thus, on the beaches of the continent we find Dunkir in the department of Upper France, De Panne in Belgium, Knokke-Heist, in the Flemish province of West Flanders on the border with Netherland. Here are the waters of the Springergeul river, we are in Domburg, then Burgh-Haamstede, in the coastal strip of the De Biesbosch National Park.
The most impressive port in Europe slips under our wings, here we are, we have to land. The simulation allows us to land on short final on runway 06 in Rotterdam at The Hauge airport.
Last formality: return to the Hilversum Flight School. We carry out the circuit and prepare for landing. Stop at the box.

Playlist video Here



Hilversum (EHHV) to Midden-Zeeland (EHMZ) - - Leg 01- Download KMZ file here



Midden-Zeeland (EHMZ) to Norwich Airport (EGSH) - Leg 02 - Download KMZ file here



Norwich Airport (EGSH) to Cambridge (EGSC) - Leg 03 - Download KMZ file here



Cambridge (EGSC) to Conington (EGSF) - Leg 04 - Download KMZ file here



Conington (EGSF) to Doncaster Sheffield (EGCN) - Leg 05 - Download KMZ file here



Doncaster Sheffield (EGCN) to Walney Island (EGNL) - Leg 06 - Download KMZ file here



Walney Island (EGNL) to Isola Di Man (EGNS) - Leg 07 - Download KMZ file here



Isola Di Man (EGNS) to Weston (EIWT) - Leg 08 - Download KMZ file here



Weston (EIWT) to Campbeltown (EGEC) - Leg 09 - Download KMZ file here



Campbeltown (EGEC) to North Connel (EGEO) - Leg 10 - Download KMZ file here



North Connel (EGEO) to Inverness (EGPE) - Leg 11 - Download KMZ file here



Inverness (EGPE) to Edimburgo (EGPH) - Leg 12 - Download KMZ file here



Edimburgo (EGPH) to Carlisle (EGNC) - Leg 13 - Download KMZ file here



Carlisle (EGNC) to Leeds Bradford (EGNM) - Legs 14 & 15 - Download KMZ file here





Leeds Bradford (EGNM) to Norwich Airport (EGSH) - Leg 16 - Download KMZ file here



Norwich Airport (EGSH) to Rotterdam The Hague Airport (EHRD) - Leg 17 - Download KMZ file here



18 VFR Rotterdam The Hague Airport (EHRD) to Hilversum (EHHV) - Leg 18 - Download KMZ file here